Şeffaf Apareyin Avantajları

Şeffaf aparey, ortodonti tedavisi kapsamında diş çapraşıklıklarını ve dişler arasındaki boşlukları düzeltmek için kullanılan ve şeffaf yapısıyla dişe takılıyken estetik bir bozukluk yaratmayan bir ortodonti aparatıdır. Diş teli tedavisinin alternatifi olarak nitelendirilebilecek şeffaf apareyler, dışarıdan belli olmadığı için estetik fayda sağlar.
Ortodonti tedavisinde diş apareyinin sağladığı avantajlar şöyledir:
Kolaylıkla kullanılabilir. Yemek yemek ve diş fırçalamak için çıkarıldıktan sonra kolayca takılabilir. Bu yönüyle hastaya bağlı bir tedavidir.
Şeffaf ve dişlere tam oturan yapısı sayesinde çok dikkatli bakılmadığı sürece anlaşılmaz. Diş tellerinin estetik açıdan olumsuz bir görüntü yarattığını düşünenler için idealdir.
Daha rahat ve kolay bir tedavi süreci sağlar.
Uyurken kullanılması herhangi bir rahatsızlık yaratmaz. Ağza tam olarak oturduğu için kendiliğinden çıkmaz.
Temizlenmesi oldukça kolaydır.
Tedaviye başlamak için uzun süre beklemek ve ölçü almak gerekmez. Şeffaf apareylerin hazırlanması öncesinde ölçü alınması ortalama 15 dakika içinde tamamlanır.
Diş telli tedavisinde bazı gıdaların tüketilmemesi gibi yasaklar yoktur.
İstendiği zaman rahatlıkla çıkarılabileceğinden, fotoğraf çektirirken ya da önemli bir toplantıya katılırken kolayca çıkarılabilir.
Apareylerin dokusu sert olmadığı için ağız içinde yaraya ya da aft gibi problemlere neden olmaz.
Şeffaf apareylerle etkili bir ortodonti tedavisi yapılabilmesi için apareyin günde 20-22 saat boyunca takılması gerekir. Dolayısıyla apareyler uyurken de çıkarılmamalıdır. Yalnızca yemek yeme sırasında ve sıcak ve soğuk içecekler tüketilirken çıkarılmalıdır. Apareyin çok sık çıkarıp takılması ve gün boyunca 20 saatten daha az kullanılması tedavinin aksamasına ve istenen sonucun alınamamasına neden olur.
Şeffaf Aparey Herkes için Uygun Mudur?
Şeffaf aparey, diş teline alternatif olan ve estetik bir görünüm sağlayan bir tedavi olmakla birlikte herkesin kullanımına uygun değildir. Ağız ve diş yapısı ortodonti tedavisine uygun olmayan ve dişleri arasında büyük boşluklar bulunan hastalar için şeffaf aparey uygun değildir. Bununla birlikte çene kemiklerinde gömülü diş olması durumunda da şeffaf aparey kullanılamaz. Ortodonti tedavisinin nasıl gerçekleşeceği, detaylı klinik muayene ve diş röntgeni sonrasında belirlenir.