Ortodonti Tedavisi Nedir?

Ortodonti tedavisi, şeffaf aparey ya da diş teli kullanımı ile çarpık, yamuk ya da aralıklı dişlerin düzeltilmesi için uygulanır. Çapraşık dişlerde fırçalama ve hijyen sağlama daha zordur. Bununla çapraşık dişler çiğneme fonksiyonları da olumsuz etkiler. Ortodonti tedavisi, çiğneme fonksiyonlarını iyileştireceği gibi, dişlerin daha iyi temizlenmesini sağlayarak çürük oluşumu ve dişeti problemi riskini de azaltacaktır.
Ortodonti Tedavisi Herkese Yapılabilir mi?
Ortodonti tedavisi, çarpık, yamuk ya da ayrık durumdaki dişleri düzeltebilmek için hemen her yaşta yapılabilir. Eğer hastanın iskelet sistemi ya da kemik yapısı ile ilgili bir hastalığı yoksa ortodonti tedavisinin uygulanmasında herhangi bir sakınca yoktur. Ortodonti tedavisi diş teli uygulamaları ya da telsiz tedavi ile yapılabilir. Ortodontik tedavide kullanılan yöntemler şöyledir:
Metal braketler
Porselen braketler
Lingual braketler
Şeffaf plaklar
Telsiz tedavi
Diş yapısındaki bozuklukların tedavisi için ortodonti yaygın olarak kullanılsa da her hasta ortodonti tedavisi için uygun olmayabilir. Hastalar detaylı klinik muayeneden geçirildikten sonra ortodontiye uygun olup olmadıkları belirlenir. Bununla birlikte ortodonti tedavisinin uygulanma oranı %90’ın üzerindedir.
Dişler Neden Çarpık ya da Ayrık Olur?
Diş yapısındaki çapraşıklık ya da yamukluk süt dişlerinden sonra ortaya çıkar. Bu problemlerin sebebi genellikle şöyledir:
Genetik faktörler,
Süt dişlerinin erken çekilmesi,
20lik dişlerin düzensiz olarak çıkması,
Diş sıkma (bruksizm),
İki yaşından sonra emzik kullanımına devam etme
Bunların yanı sıra çene hizasını bozan yaralanmalar, dişlerin çok büyük ya da geniş olması ya da yanlış diş tedavileri de dişlerin çarpıklaşmasına neden olabilir.
İzmir Ortodonti Tedavisi
İzmir Dentomega Ağız ve Diş Sağlığı Kliniğinde, ortodonti tedavisi hem ergenler hem de yetişkinler için başarılı bir şekilde uygulanmaktadır. Hastanın yaşına ve ihtiyaçlarına göre aparey ve braket seçimi yapıldığı gibi, hastanın ağız ve diş yapısına bağlı olarak tedavi süreci planlanmaktadır. Ağız ve diş sağlığının iyileştirilmesi ve hastaya özgüvenli bir gülüş kazandırılması açısından ortodonti tedavisi büyük önem taşımaktadır. Ortodonti tedavi süreci ve fiyatları hakkında bilgi almak için bize ulaşabilirsiniz.