Şeffaf Apareyin Avantajları

Şeffaf aparey, ortodonti tedavisi kapsamında diş çapraşıklıklarını ve dişler arasındaki boşlukları düzeltmek için kullanılan ve şeffaf yapısıyla dişe takılıyken estetik bir bozukluk yaratmayan bir ortodonti aparatıdır. Diş teli tedavisinin alternatifi olarak nitelendirilebilecek şeffaf apareyler, dışarıdan belli olmadığı için estetik fayda sağlar.
Ortodonti tedavisinde diş apareyinin sağladığı avantajlar şöyledir:
Kolaylıkla kullanılabilir. Yemek yemek ve diş fırçalamak için çıkarıldıktan sonra kolayca takılabilir. Bu yönüyle hastaya bağlı bir tedavidir.
Şeffaf ve dişlere tam oturan yapısı sayesinde çok dikkatli bakılmadığı sürece anlaşılmaz. Diş tellerinin estetik açıdan olumsuz bir görüntü yarattığını düşünenler için idealdir.
Daha rahat ve kolay bir tedavi süreci sağlar.
Uyurken kullanılması herhangi bir rahatsızlık yaratmaz. Ağza tam olarak oturduğu için kendiliğinden çıkmaz.
Temizlenmesi oldukça kolaydır.
Tedaviye başlamak için uzun süre beklemek ve ölçü almak gerekmez. Şeffaf apareylerin hazırlanması öncesinde ölçü alınması ortalama 15 dakika içinde tamamlanır.
Diş telli tedavisinde bazı gıdaların tüketilmemesi gibi yasaklar yoktur.
İstendiği zaman rahatlıkla çıkarılabileceğinden, fotoğraf çektirirken ya da önemli bir toplantıya katılırken kolayca çıkarılabilir.
Apareylerin dokusu sert olmadığı için ağız içinde yaraya ya da aft gibi problemlere neden olmaz.
Şeffaf apareylerle etkili bir ortodonti tedavisi yapılabilmesi için apareyin günde 20-22 saat boyunca takılması gerekir. Dolayısıyla apareyler uyurken de çıkarılmamalıdır. Yalnızca yemek yeme sırasında ve sıcak ve soğuk içecekler tüketilirken çıkarılmalıdır. Apareyin çok sık çıkarıp takılması ve gün boyunca 20 saatten daha az kullanılması tedavinin aksamasına ve istenen sonucun alınamamasına neden olur.
Şeffaf Aparey Herkes için Uygun Mudur?
Şeffaf aparey, diş teline alternatif olan ve estetik bir görünüm sağlayan bir tedavi olmakla birlikte herkesin kullanımına uygun değildir. Ağız ve diş yapısı ortodonti tedavisine uygun olmayan ve dişleri arasında büyük boşluklar bulunan hastalar için şeffaf aparey uygun değildir. Bununla birlikte çene kemiklerinde gömülü diş olması durumunda da şeffaf aparey kullanılamaz. Ortodonti tedavisinin nasıl gerçekleşeceği, detaylı klinik muayene ve diş röntgeni sonrasında belirlenir.

Ortodonti Tedavisi Nedir?

Ortodonti tedavisi, şeffaf aparey ya da diş teli kullanımı ile çarpık, yamuk ya da aralıklı dişlerin düzeltilmesi için uygulanır. Çapraşık dişlerde fırçalama ve hijyen sağlama daha zordur. Bununla çapraşık dişler çiğneme fonksiyonları da olumsuz etkiler. Ortodonti tedavisi, çiğneme fonksiyonlarını iyileştireceği gibi, dişlerin daha iyi temizlenmesini sağlayarak çürük oluşumu ve dişeti problemi riskini de azaltacaktır.
Ortodonti Tedavisi Herkese Yapılabilir mi?
Ortodonti tedavisi, çarpık, yamuk ya da ayrık durumdaki dişleri düzeltebilmek için hemen her yaşta yapılabilir. Eğer hastanın iskelet sistemi ya da kemik yapısı ile ilgili bir hastalığı yoksa ortodonti tedavisinin uygulanmasında herhangi bir sakınca yoktur. Ortodonti tedavisi diş teli uygulamaları ya da telsiz tedavi ile yapılabilir. Ortodontik tedavide kullanılan yöntemler şöyledir:
Metal braketler
Porselen braketler
Lingual braketler
Şeffaf plaklar
Telsiz tedavi
Diş yapısındaki bozuklukların tedavisi için ortodonti yaygın olarak kullanılsa da her hasta ortodonti tedavisi için uygun olmayabilir. Hastalar detaylı klinik muayeneden geçirildikten sonra ortodontiye uygun olup olmadıkları belirlenir. Bununla birlikte ortodonti tedavisinin uygulanma oranı %90’ın üzerindedir.
Dişler Neden Çarpık ya da Ayrık Olur?
Diş yapısındaki çapraşıklık ya da yamukluk süt dişlerinden sonra ortaya çıkar. Bu problemlerin sebebi genellikle şöyledir:
Genetik faktörler,
Süt dişlerinin erken çekilmesi,
20lik dişlerin düzensiz olarak çıkması,
Diş sıkma (bruksizm),
İki yaşından sonra emzik kullanımına devam etme
Bunların yanı sıra çene hizasını bozan yaralanmalar, dişlerin çok büyük ya da geniş olması ya da yanlış diş tedavileri de dişlerin çarpıklaşmasına neden olabilir.
İzmir Ortodonti Tedavisi
İzmir Dentomega Ağız ve Diş Sağlığı Kliniğinde, ortodonti tedavisi hem ergenler hem de yetişkinler için başarılı bir şekilde uygulanmaktadır. Hastanın yaşına ve ihtiyaçlarına göre aparey ve braket seçimi yapıldığı gibi, hastanın ağız ve diş yapısına bağlı olarak tedavi süreci planlanmaktadır. Ağız ve diş sağlığının iyileştirilmesi ve hastaya özgüvenli bir gülüş kazandırılması açısından ortodonti tedavisi büyük önem taşımaktadır. Ortodonti tedavi süreci ve fiyatları hakkında bilgi almak için bize ulaşabilirsiniz.